Archiwum czerwiec 2019


cze 20 2019 Wyposażenie nowoczesnej kancelarii

W obecnych czasach świadczenie usług prawnych ewoluowało. W odróżnieniu do lat siedemdziesiątych ze świecą szukać radcę prawnego, który nie wykorzystuje dobrodziejstw rozwiniętego świata. Komputery i telefony komórkowe są codziennością. Są to narzędzia codziennego użytku. Nadto urządzenia te są często wyposażone w odpowiednie oprogramowanie, od bezpłatnych edytorów tekstowych po skomplikowane nowoczesne narzędzia do zarządzania firmą oraz przepisami. W ostatnich latach coraz częściej rozchwytywanym jest inteligentne oprogramowanie potrafiące, na podstawie posiadanych w bazie orzeczeń sądów, przepowiedzieć możliwe rozstrzygnięcia w konkretnym stanie faktycznym. W Polsce pojawiają się również generatory pism, które po przesłaniu im odpowiednich informacji potrafią przygotować np. umowę zgodną z obowiązującym porządkiem prawnym oraz potrzebami klienta. Prawdopodbnie rozwiązania te, o ile zostaną rozpowszechnione będą wpływały na powiększenie się konkurencji na rynku radców prawnych. Może to także spowodować zmniejszenie liczby radców prawnych. W takiej sytuacji na rynku pozostaliby doświadczeni i sprawni prawnicy, którzy będą potrafić korzystać z nowoczesnych technik i traktować je będą jako narzędzie swojej pracy.

Nowoczesna kancelaria radcowska to nie tylko elektroniczne narzędzia. Klienci nowoczesnych kancelarii radcowskich są coraz bardziej wymagający i doceniają dobrany ze smakiem, profesjonalny wystrój kancelarii. Panele winylowe na podłogach, gładkie ściany o stonowanych kolorach, wysokiej jakości meble - to wszystko ma wpływ na to jak nowoczesna kancelaria prawna będzie odbierana przez osoby. Pomimo tego jednak osobisty kontakt z profesjonalistą wydaję się niezastąpiony. W czasie takiego kontaktu klient ma prawo bezpośrednio opisać taki problem prawnikowi, omówić z nim wszystkie strategie działania oraz konsekwencje związane z takimi strategiami. jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości skuteczny radca prawny będzie mógł od razu udzielić odpowiedzi bez konieczności czekania przez klienta na odpowiedź w wersji email. Klient i prawnik posiadają również możliwość poznać się bliżej podczas takich wizyt. Nie powinno się jednak pomniejszać znaczenia kontaktu emailowego ze zleceniodawcą, który powinien przecież stanowić mocne uzupełnienie standardowego sposobu kontaktu ze zleceniodawcą.